سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سنگ نما

 

اکثر افرادی که نسبت به خرید سنگ نما  اقدام می کنند تنها به توصیه دیگران اکتفا می کنند و در نتیجه با گذشت زمان پشیمان و از خرید خود ناراضی می شوند .باید بدانیم که در خرید سنگ نما باید با انواع سنگ ها آشنا شویم و معایب و مزایای آنها را مورد بررسی قرار دهیم . یکی از روش های تشخیص سنگ خوب این است که توسط یک شئ فلزی چند ضربه به سنگ بزنیم ، یک سنگ با کیفیت و بدون ترک سنگی است که صدای شیشه بدهد در نتیجه اگر بر اثر وارد آمدن ضربه  سنگ صدای شیشه بدهد بدون تردید سنگی مناسب و بدون ترک و پوسیدگی است.

به دلیل اینکه سنگ  هایی که در نمای   بیرون  استفاده می شوند در معرض تابش نور خورشید ،برف و باران، گرد و غبار، آلودگی، سرما، گرما، رطوبت و   … قرار می گیرند ما باید سنگ نما هایی با دوام و استحکام بالا در نظر بگیریم . در صورت طراحی  نمای سنگی  ، سنگ تراورتن، سند استون و گرانیت پیشنهاد طراحان نمای خارجی ساختمان است و در مقایسه با دو سنگ دیگر تراورتن بهترین گزینه است چرا که هم ارزان تر است و هم مقاومت بالاتری دارد ، همچنین این سنگ به خوبی به سیمان میچسبد در نتیجه امکان جدا شدن آن از سطح وجود ندارد.

سنگ نما مناسب باید بر اساس شرایط آب و هوایی یک منطقه انتخاب شود .مثلا در مناطق سردسیر که احتمال بارش برف و باران زیاد است از سنگ هایی استفاده می کنند که تخلخل کمتری دارد چرا که یخبندان سبب متلاشی شدن سنگ می شود که در این صورت سنگ گرانیت توصیه می شود  زیرا تخلخل آن پایین بوده و آب را به خود جذب نمی کند.علاوه بر آن در مناطقی که مدام طوفان های شن رخ می دهد سنگ در معرض سایش قرار گرفته و عمر آن کوتاه می شود. به همین دلیل با توجه به شرایط اقلیمی باید نسبت به خرید سنگ نما اقدام نمود.